En we zijn vertrokken

Als kleine meid las ik altijd enorm graag. In de bibliotheek van de gemeente waar ik woon, kon je 7 boeken per keer ontlenen en dat vond ik vaak al wat weinig. Op de duur had ik zelfs het gevoel dat ik alle leuke boeken voor mijn leeftijd uit de bib gelezen had. Lezen was voor mij nooit een opdracht maar altijd een groot plezier.

Wanneer ik dan ook het keuzetraject ‘Kinderboekenfestival’ kon volgen op school was ik heel benieuwd wat me te wachten zou staan. Nu is lezen wat naar de achtergrond geschoven maar kinderboeken trekken me nog steeds aan. Door dit keuzevak te volgen werd de passie voor het lezen weer serieus aangewakkerd. Ik besloot dat ik er iets mee wilde doen. Liefst als job maar voorlopig volstaat het puur als ontspanning.

En zo is deze blog tot stand gekomen. Ik zal kinderboeken lezen en er mijn mening over geven. Op deze website zullen recensies, tips en weetjes over kinderboeken verschijnen. Hoewel ik zelf geen kind meer ben, zal ik toch enkel kinderboeken lezen. Als juf in wording wil ik op de hoogte zijn van wat er allemaal op de boekenmarkt te vinden is zodat ik later de kinderen kan warm maken voor boeken.

Aangezien afgelopen zaterdag de jeugdboekenweek van start is gegaan, wil ik mij de komende tijd verdiepen in boeken met als thema ‘gevaar’. Hou dus zeker de site in de gaten voor tips en recensies!

Elise

Geef een reactie

