Zomertip #1 – Gratis app: Vakantiebieb

De zomer en de zomervakantie zijn al eventjes aan de gang en ik heb er al volop van genoten. Wat mij een echt vakantiegevoel geeft, is (3 keer raden) lezen. Tijdens de vakantie focus ik me niet enkel op kinderboeken maar neem ik ook al eens een boek voor volwassenen vast. Heerlijk vind ik het. De combinatie van zomer en lezen bracht mij op het idee om een leuke rubriek te starten hier op de blog: zomertips. In deze rubriek zal ik wekelijks een tip geven over alles wat met zomer en boeken te maken heeft, en dat nog de hele vakantie. Geniet ervan!VakantiebiebIk wil jullie graag een gratis app aanraden, namelijk Vakantiebieb. Deze app bestaat uit een bibliotheek die meer dan 50 boeken en tijdschriften telt, in verschillende categorieën. Je kan er zowel boeken voor kinderen als voor volwassenen terugvinden, thrillers, reisgidsen, romans en nog zoveel meer. De app is erg gebruiksvriendelijk. Je downloadt hem, kiest boeken uit de lijst die je graag wil lezen en zet die op je virtuele boekenplank en kan meteen beginnen lezen. Enig nadeel: de app onthoudt niet op welke bladzijde je gebleven was, dat moet je zelf doen. En ohja, eind augustus verdwijnen alle boeken uit de bibliotheek, dus wees er snel bij.

Zelf ben ik helemaal geen fan van e-readers. Ik hou te veel van een boek voelen, het kunnen vasthouden en bladzijden kunnen omdraaien. Geef mij maar een leuk dikkerdje, lekker authentiek. Toch vind ik deze app een handig ding. Op reis gaan, gaat altijd gepaard met inpakken. En iedereen weet dat die koffer altijd net dat tikje te klein is voor alles wat je graag wilde meenemen. Het aantal boeken wordt dan vaak gehalveerd waardoor op vakantie minder gelezen wordt. Zonde, toch? Met deze app hoef je enkel je gsm of tablet mee te nemen om toch te kunnen genieten van een hele collectie boeken. Gedaan met die inpakstress!

Zodra ik de app ontdekte, heb ik hem gedownload en ben ik op zoek gegaan naar boeken die ik graag wilde lezen. Ik scrollde door de lijst (waar ik trouwens elke keer een korte inhoud te zien kreeg, pluspunt!) en plaatste vier boeken op mijn boekenplank: Stille wateren van Viveca Sten, Voor jou van Jojo Moyes, All-Inclusive van Suzanne Vermeer en als laatste De regels van Floor van Marjon Hoffman. Zoals jullie zien kon ik het niet laten om ook een kinderboek te selecteren. Op dit moment ben ik bezig in All-Inclusive en voorlopig spreekt het verhaal me erg aan.

Ben je nieuwsgierig naar welke boeken je allemaal kan terugvinden in de Vakantiebieb? Heb je zin gekregen om zelf op ontdekking te gaan? Dan kan je de app hier gratis downloaden. Veel plezier ermee!

 

Geef een reactie

