Zomertip #5 – Strandbibliotheek

Deze zomer passeerden al vier tips de revue. Ik vertelde jullie over een gratis appeen boekenmarkt, de zomerbibliotheek in Antwerpen en boekenruilkasten. Hopelijk hebben jullie al van de zomer en bijhorende tips kunnen genieten en zijn jullie klaar voor de voorlaatste tip.

Bron: http://www.visitdehaan.be
Bron: http://www.visitdehaan.be

Van vrijdag tot zondag ga ik met enkele vrienden een weekendje naar zee. We verblijven in de buurt van Nieuwpoort en ik was op internet op zoek naar leuke activiteiten in de buurt. Ik klikte wat rond en kwam plots een pagina tegen over een strandbibliotheek. Dit nieuws trok natuurlijk meteen mijn aandacht.

In Nieuwpoort staat op het strand een heuse bibliotheek met allerlei boeken voor de strandgangers. Jeugdboeken, strips, tijdschriften, romans en zelfs DVD’s, alles is er aanwezig. En wat nog beter is: je kan alle materialen gratis ontlenen. Wie dus een dagje naar het strand trekt en niet meteen weet wat doen, kan zich laten verrassen in de strandbibliotheek. Elke gebruiker kan 3 materialen ontlenen.

Niet alleen in Nieuwpoort kan je zo’n strandbibliotheek terugvinden, ook in Zeebrugge en De Haan hebben ze een boekenparadijsje op het strand.

Genieten van zon, zee, strand en gratis boeken? Ik zeg ja!

 

Een gedachte over “Zomertip #5 – Strandbibliotheek

Geef een reactie

