Hoe was gedichtendag 2015?

Gisteren vertelde ik jullie hier hoe ik de gedichtendag zou gaan beleven op school. Ik las de hele dag gedichtjes voor en zette de leerlingen ook zelf aan het werk.

Het hele gedichtendag-gebeuren werd door de kinderen heel goed onthaald. Toen ik ’s ochtends aankondigde dat ik tussen de lessen gedichten zou voorlezen en dit meteen ook deed, wilden de kinderen onmiddellijk meer gedichten horen. Ik vond het fijn om te horen dat de gedichten die ik geselecteerd had, aansloegen bij de kinderen en mijn enthousiasme groeide ook. Ik kan niet tellen hoeveel gedichten ik heb voorgelezen maar het waren er heel wat. Omdat de kinderen de gedichten zo apprecieerden, zal ik volgende week (tijdens de poëzieweek) deze actie dan ook met veel plezier verderzetten.

Ook de verwerkingsopdracht bij het gedicht ‘Lijmen’ sloeg aan bij de leerlingen. Samen met hen ging ik op zoek naar grappige dierencombinaties, wat voor heel wat hilariteit zorgde. Toen de kinderen hun nieuwe dieren in het gedicht verwerkt hadden, begonnen ze aan hun illustraties. Er kwamen prachtige resultaten tevoorschijn die ik als een trotse juf heb opgehangen in de klas, zodat we er nog lang van kunnen genieten.

Deze gedichtendag was voor mij een groot succes!

Geef een reactie

